Week 3

17 maart 2017 - Stockholm, Zweden

Lieve allemaal,

Maandag 6 maart kwam mijn tweelingzus Linda bij mij langs voor 6 dagen. Ze zou om half 12 landen en ik zou haar ophalen. Eenmaal onderweg naar het vliegveld raakte ik verdwaald omdat ik de weg zonder navigatie niet kon vinden. Gelukkig kreeg ik een lift aangeboden van een voorbijganger en hij heeft mij naar het vliegveld gebracht. Toen Linda eenmaal was aangekomen moesten we op zoek naar de bushalte, geen idee waar die was dus daar liepen we dan met alle tassen en koffers .. Voor voorbijgangers vast een grappig gezicht, voor ons wat minder want het waaide hard en het was koud. Gelukkig vonden we snel de bushalte en zijn we veilig in mijn hotel beland. Linda had een hele voorraad voedingsmiddelen voor mij mee genomen uit Nederland, heerlijk! Het Zweedse eten is hier toch anders als in Nederland maar verder wel prima te doen.
Dinsdag zijn we samen naar Gamla Linköping geweest (oud Linköping). Dit was echt een prachtig stadje met mooie oude Zweedse huizen. We hadden geluk want er lag sneeuw, het perfecte ingrediënt voor mooie foto's. We hebben ook een hoop mooie foto's gemaakt. Daarna zijn we lekker wezen opwarmen in een oud gezellig cafeetje. Onder het genot van een lekker kopje thee en een heerlijk stuk Zweeds gebak. Weer terug in Linköping zijn we naar een mooie Kathedraal in de stad geweest. Deze kon je bijna in de hele stad zien.
Woensdag zijn we naar het kasteel en kathedraal museum geweest in het hartje van de stad. Prachtig mooi museum over de bouw van het kasteel en over hoe het kasteel er vroeger uit zag. Daarna zijn we naar het overdekte winkelcentrum geweest en hebben we een hotdog gegeten bij de Ikea.
Van donderdag tot zaterdag zijn we twee nachten naar Stockholm geweest. Donderdag zijn we binnen in het koninklijk paleis geweest. In de avond hebben we het nachtleven van Stockholm mogen bewonderen. Ons hotel zat in de wijk Normalm en hier kon je goed winkelen en stappen, dit hebben we zeker gedaan. We hebben beide erg genoten van onze dagen in Stockholm en we hebben een hoop beleefd!
Zaterdag gingen we weer terug met de bus naar Linköping, die we nog net op tijd hadden gehaald doordat we bij de verkeerde bushalte stonden (het zal ook weer niet haha).
In de avond zijn we samen met Anna en Irene opstap geweest bij Harrys, dit was erg gezellig! Zondag heb ik Linda weer naar het vliegveld toe gebracht.
Ik ben enorm aan het na genieten van de leuke week!

Liefs Aniek

1. Jannie Kloosterman:
    17 maart 2017
    Hoe zijn de clienten daar net zo als op lijtehiem of hebben ze een hoger nivea
    wat fijn dat je zus bij je is geweest.
    Hoe lang is deze stage in zweden en is dit je laatste stage.ben je na deze stage klaar?
    Nou nog veel plezier enGods zegen bij je werk daar

groet Jannie
  2. Aniek:
    17 maart 2017
    Hoi Jannie,

Bedankt voor je reactie!
    Het niveau van mijn cliënten hier is vergelijkbaar met de cliënten op het Lijtehiem, ze zijn hier tussen de 40 en 50 jaar oud. Ze kunnen al een paar woordjes Engels, echt super leuk!
    Over een week vlieg ik weer terug naar Nederland en dan ben ik hier 5 weken geweest. Dan heb ik nog school waar ik aan mijn scriptie ga werken en de laatste school opdrachten. Ik moet nog 1 stage doen en dan ben ik klaar.