Weekend

26 februari 2017 - Linköping, Zweden

Lieve allemaal,

Natuurlijk ben ik niet alleen naar Zweden toe gekomen om stage te lopen. Op vrije dagen en in het weekend is er tijd om leuke dingen te ondernemen, zo ook afgelopen weekend.
Samen met mijn studiegenootjes Anna en Irene zijn wij gisteren naar het klooster geweest in Berg. Dit is een dorpje naast Linköping. Voor dit prachtige klooster kun je kijken bij mijn foto's. Daarna zijn wij naar het Göta kanaal gegaan, dit wordt ook wel het blauwe lint van Zweden genoemd. Dit is een 190 km lang kanaal met in totaal 58 sluizen. Wij zijn dus naar de sluizen van Berg toe geweest. Ondanks dat er weinig water was, was het erg mooi om te zien. Na ons tripje zijn we naar de Ikea in Linköping geweest en zijn we wezen shoppen in het overdekte winkelcentrum. Als afsluiter bij de Ikea wezen eten, waar Anna en Irene de Zweedse gehaktballetjes hebben uitgeprobeerd met (jam?!).
Later op de avond zijn we de stad in gegaan en hebben we sfeer geproeft van het uitgaansleven in Linköping. Veel leuke en gezellige kroegjes, waar we volgend weekend zeker weer heen gaan. Kortom een geslaagde en gezellige dag :)

Liefs Aniek